mandag, september 04, 2006

Konfirmasjons leir

Bildene vil ikke lastes opp, så jeg får prøve å finne mer ut av det senere.

Ja da har vi (Markus, Jan Willem og Annelise) snart våknet igjen etter helgas konfirmasjonsleir, det var en knallbra leir, 35 konfirmanter med mye hormoner i blodet!!

Jeg, Annelise, hadde en liten andakt/vitnesbyrd lørdag morgen og da gav jeg ut mob nr mitt. Ikke lenge etterpå begynnte det å komme noen smser. Jeg sendte mye med ei jente som det viste seg at ikke hadde det serlig enkelt. Faren hennes hengte seg da ho var 5-6 år gammel, ho har blitt missbrukt, blir mobba på skolen og har ikke noe serlig med venner, dessuten har ho flere ganger vurdert å ta selvmord. Det var godt å få fortelle henne om Gud, jeg delte litt om Gud som far, Jesus som venn, om at det som har skjedd ikke kan bli borte, men at det ikke trenger å ødelegge fremmtiden, at Gud har skapt henne med en hensikt, en fremmtid. Selv om ho ikke tok noe standpunkt for Jesus i helga, så vet jeg at ho fikk noe å tenke på, det sa ho selv. Ho takka veldig for at jeg hadde vert sammen med ho. Fikk akkurat denne sms fra ho: "Har du førtællt noen gode venner om mæ så di kan be? Syns synd på ho ----- (ho som fikk boksa dregd ned på leirn). Ho har blidd erta mye idag på skoln, så ho vil ikke være på skoln restn av denna uka=( du kan jo be førr ho å! Miss you! Klæm".

Fikk noen andre bra samtaler også. Konfirmanter er veldig åpne om Gud og åndelige ting.

Det ble ikke noe serlig med søvn, jeg var nattevakt begge nettene, la meg 4 første natta og halv 4 andre natta. Men det gjorde ikke noe, natta er en fin tid å prate med folk, dessuten fikk jeg masse tid til å lese i en bok jeg kjøpte forige uke. Den heter "Villdyret" og er akkurat gitt ut av Prokla Media. Kjempe spennende!! Natt til søndag stod jeg en stund utenfor et av jenteromma, plusterlig hører jeg at de begynner å be fader vår sammen... så blir det stille... De er ikke bekjennende kristne, men jeg tror noe skjedde med dem i løpet av leiren.

Markus og Jan Willem hadde også andakt/vitnesbyrd i løpet av helga og responsen var bra både fra prestene, kateketen og konfirmantene.

Nå gleder jeg meg til videre sms kontakt med noen av konfirmantene og om to uker drar deler av temet på enda en konfirmasjonsleir!!

Desom du har muligheten er det supert om du også er med å be for jenta jeg skrev om.

Takk til Gud som åpner så mange dører for arbeidet vårt i nord Norge!!

Ingen kommentarer: