onsdag, desember 06, 2006

Tynset: Adventstid er ventetid


Ventetid? Hva betyr egentlig det? Venter på at noe godt skal komme. Forbereder oss på forandringer. Noen gang tenkt på hvorfor en kvinne går gravid i 9 måneder? Hvorfor vi har adventskalender(ventekalender...) i Desember? Hvorfor det er så vanskelig å sovne natt til julaften når man er barn? Eller 3 år med venting på de neste Ringenes Herre filmene? Hva er det som gjør ventetid til noe godt, samtidig som vi lengter til den er over, fordi vi vet at etterpå kommer noe bedre?

Vi venter ikke lenger på at Jesus skal komme, men på at Han skal komme tilbake... Hver jul gleder jeg meg over at Han kom, samtidig som jeg lengter etter at denne andre ventetiden skal ta slutt. Men for alt jeg vet skjer det kanskje like gjerne om 400 år som i morgen.. Så jeg gleder meg i håpet, og i vissheten om at jeg kan leve sammen med Ham her på jorda. Ventetid er alltid enklere når man kan dele den med noen andre, ikke sant? "...Kristus i dere, håpet om herligheten." Kol.1:27

Dette var iallefall noen tanker fra Tynset... Her er livet bra, til tider perfekt. Jeg tror jeg har lært å glede meg over ventetiden.

Ingen kommentarer: